woensdag 8 januari 2014

veel te vertellen

Hé kanjers

Wauw de tijd gaat hier zo snel. De vorige post is veel te lang geleden. Jullie zouden allemaal persoonlijk naar Brooklyn moeten komen en mij aan mijn oren komen trekken. Mijn plan was om jullie meer op de hoogte te houden. Ondertussen is er dus heel wat gepasseerd waardoor deze blog wat langer zal zijn. 

Andere steden en lessen
Ik heb al een tripje gemaakt naar Washington en naar Philadelphia. In november heb ik samen met Eline (andere Belgische Au Pair) Washington DC bezocht. 

Marissa (nog een andere Belgische Au Pair) woont daar dus zij kon ons goed rondleiden. Het was een heel plezant weekend. We hebben de typische toeristische plekjes bezocht en gaan waarschijnlijk nog eens terug voor de niet toeristische plekjes. Het deed ook goed om nog eens een weekend volop Nederlands te kunnen babbelen en nog eens enkele favoriete uitspraken boven te halen zoals “daar vul ik mijne holle tand mee op”. In het Engels bestaan deze legendarisch uitspraken namelijk niet. Al heb ik mijn vriendinnen hier wel al een uitspraak geleerd ‘you’re the sun in the house’. Brooke (een vriendin waar ik veel mee rondhang en de Facebookers zullen deze naam wel herkennen) was namelijk niet zo goed gezind. Ze was zich in alles aan het opjagen. Dus ik zei tegen haar ‘you’re the sun in the house today’. Haha we hebben daar toen wel eens goed mee gelachen. Maar ik heb haar de uitleg gegeven en nu is het een veel gebruikte uitspraak in ons vriendinnengroepje. 
Philly heb ik bezocht in het kader van lessen. Het Au Pair programma eist namelijk ook dat je lessen volgt. Je kan een vak volgen aan één van de vele universiteiten. Er is ook een school die eigenlijk speciaal lessen aanbiedt voor Au Pairs. Je hebt dan enkele dagen les over een bepaalde stad en dan ga je op weekend. Op die manier kan je heel gemakkelijk credits behalen. Philadelphia is ondertussen afgehandeld en nu staat Boston nog op het programma. En voor de rest is het plan om nog veel andere tripjes te maken. Nu we hier toch zijn gaat dat in de gang e. (Dit is een knipoog naar vader Coenen -> zijn favoriete uitspraak is ‘dat doen we dan in de gang e’)

Thanksgiving en kerstmis
Maar waar ik heel november natuurlijk naar uitkeek was Thanksgiving. We zouden met z’n allen Thanksgiving vieren bij de ouders van Carla, die aan de Upper East side wonen. Misschien voor de duidelijkheid: je hebt de Upper East Side en de Upper West Side. Dat is rechts en links van Central Park. En daar zijn de fancy appartementen te vinden met de portier zoals we ze allemaal kennen uit die talloze films. Ik was eerder al eens in het appartement van de grootouders geweest en dat appartement had een duchtige indruk op mij nagelaten. We werden verwacht om 17 uur en omdat een andere au pair geen plannen had met Thanksgiving ben ik eerst met haar gaan lunchen in Little Italy.
De ontvangst bij de grootouders was al direct hartelijk. Iedereen geeft je een dikke knuffel en wenst je een ‘Happy Thanksgiving’. Mijn verwachtingen voor het diner waren zeer hoog. En niet zonder rede. Ik heb hier al heel wat lekkere dingen gegeten bij de familie Music. En mijn verwachtingen werden zonder twijfel ingelost. De typische zaken waren ook zeker aanwezig zoals de grootvader die een kleine speech deed, een luid applaus toen de grootmoeder de kalkoen kwam showen, veel klinken,.. Het was echt heel gezellig. Iedereen was super vriendelijk en ze zijn altijd allemaal heel geïnteresseerd in België. En ik kom hier precies ook altijd zoveel mensen tegen die altijd wel veel weten over België. Dus zo onbekend zijn we toch niet.
Tijdens het diner had ik echt enkele momentjes waarbij ik dacht ‘Amai is dit echt? Ik zit precies in een film’. En dat was ook echt. Zeker toen we van Manhattan terug naar Brooklyn reden met de auto. Je ziet dan eerst de Manhattan Bridge en dan de Brooklyn Bridge. Daar word ik altijd stil van. Dat is ook net alsof je in een film zit. Die prachtige brug met al die lichtjes en dan al dat verkeer. Allemaal precies shots uit een film die je live beleefd. Mijn eerste echte Thanksgiving was dus zeker een succes.
Op vrijdag zijn ze allemaal naar het buitenverblijf in Connecticut vertrokken omdat iedereen vrijaf had. Ik mocht natuurlijk ook meegaan maar had ervoor gekozen om thuis te blijven. De meeste andere Au Pairs moesten ook niet werken dus konden we eens goed op de lappen gaan.;) Al was ik ook wel blij toen ze op zondagavond weer allemaal thuis waren.

Die andere prachtige feestdag, Kerstmis, is ook alweer achter de rug. Kerstavond zijn we opnieuw afgezakt naar de grootouders. Iedereen is altijd zo lief en vriendelijk. Dat zijn dingen waar ik altijd heel gelukkig van word, alsook door wat we altijd op ons bord gepresenteerd krijgen. Kerstavond hadden we bijvoorbeeld een 7 gangen menu die vooral uit vis bestond. Ik ben hier dus wel echt met mijn gat in de boter gevallen. 
Op kerstdag hebben we hier eerst cadeautjes aan elkaar gegeven. Daarna had ik een kerstfeestje met andere Au Pairs. Er zijn namelijk heel wat Au Pairs die een Joodse familie hebben en die vieren kerstmis niet. Dat was ook heel gezellig. Iedereen heeft iets klaar gemaakt en we hebben elkaar allemaal een klein cadeautje gegeven.



Dit klinkt natuurlijk allemaal super positief maar toch was het soms ook niet gemakkelijk. Iedereen is super lief en vriendelijk maar kerstmis is echt een familieding en het is wel vreemd om duizenden kilometers van je familie verwijderd te zijn. Maar Skype kan veel goed maken. :)
Ik wil jullie ook allemaal bedanken voor de lieve berichtjes die jullie altijd sturen. Het doet echt goed om te weten dat ik zo'n lieve familie en zo'n lieve vrienden heb, die mij gelukkig nog niet vergeten zijn. 

Op vrijdag zijn we dan allemaal samen vertrokken naar het buitenverblijf in Connecticut. Ik weet niet hoe ze het doen maar deze familie is een krak in het creëren van huizen waar ge u direct thuis voelt. Het was heel leuk en gezellig om die dagen met hen door te brengen.
Oja en de familie Music heeft trouwens de schattigste kerstboom die ge u kunt inbeelden. De versiering bestaat allemaal uit zelfgemaakte dingen. Enkele jaren geleden hebben ze een feestje gegeven en konden vrienden en familie allemaal iets maken. Waardoor ze nu wel een hele speciale kerstboom hebben. Er hangen niet de traditionele kerstballen in maar allemaal figuurtjes zoals een surfer, hartjes, snoep, diertjes, vliegtuig, huisje, ... Maar mijne persoonlijke favoriet is het eike met spek. ;-) 





Eerste Meeuwenaren
In december zijn de eerste Meeuwenaren hier gespot. Ik keek uit naar de komst van Frederik en Elke. Want de voorbije 3 maanden heb ik mijn tijd gespendeerd met mensen die mij toch nog niet zo lang kennen. Het was een ander gevoel om even wat tijd te kunnen doorbrengen met mensen die mij al langer kennen dan 3 maanden. Al maakte dit ook wel wat heimwee los. Op zaterdagavond zijn we pintjes gaan pakken in McSorley’s. Dat is volgens de legende de oudste pub in New York. Super gezellig en ge hebt 2 keuzes: ofwel drinkt ge blond bier ofwel bruin bier. En nog geweldiger aan deze pub: het is altijd happy hour. Op dinsdag zijn we dan samen naar de musical van The Lion King gaan kijken. Voor Disney fans is dit natuurlijk het neusje van de zalm. Het was echt geweldig en absoluut een aanrader. Ik krijg er nog kippenvel van.
Elke en Frederik, via deze weg nog eens bedankt voor de gezellige dagen. 




Als jullie tot hier geraakt zijn dan verdienen jullie een dikke pluim want dit was een hele boterham. Ik maak alvast het goede voornemen om jullie meer op de hoogte te houden. 

Ik wens jullie het allerbeste toe voor 2014. 

Dikke dikke kus vanuit Brooklyn voor jullie allemaal. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten